08 maj, 2010

Dagsläge i trädgården

Jag har varit hemma några dagar med en förkylning och halsont, och har tillbringat mesta tiden i soffan, slötittandes på TV. Tänk så mycket skräp det går dagtid, helt otroligt!
Hunden fick vara hemma med mig dessa dagar, och hon behöver ju gå ut emellanåt, och det blir inga långpromenader utan snarare ett varv runt huset enbart. Självklart hade jag kameran i högsta hugg under den tiden, så här kommer en uppdatering av hur det ser ut i vår trädgård just nu.


Aklejan är pigg i år, det här är en black barlow.

Vit backsippa

Forsythia, den här är sen i år. Den brukar blomma under april och vara färdig vid det här laget.

Pion, en Festiva Maxima fel av mig, det är en Shirley temple!

Påskliljor, alla dessa är från krukor som vi fått tidigare år, jag sätter ut dem när de blommat klart inne.

Rabarber. I år är det 27 st som är på gång. En nätt rabarber som inte får så tjocka stänger och är rätt söt i smaken.

Fler bilder kommer en annan dag.

Jessica

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad härligt det ser ut bara man böjer sig ner o tittar...