05 juni, 2010

Elaka mamman- eller årets första bad

Häromveckan tog sig Stora E ett tidigt vårdopp i stadens fontän.
En mindre lycklig kille gav först ifrån sig ett illskrik och sedan ett plågat rop efter mamma..


Min första tanke varr att ta upp kameran, men eftersom torget var fullsatt av glassätande Falubor, kände jag mig mindre bekväm att göra det, jag nöjde mig med att skratta lite granna.. fast jag hade svårt att hålla det på lagom nivå..

Det är tur att mormor och morfar bor mitt inne i stan, så vi gick dit för ett klädbyte..


Men mormor var inte hemma, vi fick ringa hem henne från jobbet. I väntan på, gick värsta chocken över för Stora E. Han upptäckte att det faktiskt fanns en bra sak av att göra ett dyk i fontänen...

....han kunde göra blöta rumpavtryck. Och då var det okej att den elaka mamman plockade upp kameran igen. Så det kan gå! Stora E har numera på eget initiativ lovat att aldrig leka i fontänen igen.

Jessica

Inga kommentarer: