13 juli, 2010

Här och nu

Ska vi ta en vända i trädgården igen? Förbered er på fotokavalkad!

Sarah har snart blommat ut, regnskurarna igår kväll gick hårt åt dessa vita blommor.

Karl klarade regnet lite bättre men även den närmar sig utblomning. Ytterkanterna har blivit vita, jag gillar den mer och mer! Hoppas det blir fler än en blomma nästa år..

En av mängder av penséer som lirkar sig fram. De är rester från frösådden förr-förra året, de fröade av sig i rabatterna och återkommer nu i alla möjliga färgkonstellationer. Den här gillar jag extra mycket.

Den här krulltotten skulle vara allium atunense, ni vet sådana där stora lila bollar enligt påsen.
Snacka om att jag blev besviken första gången de kom upp och visade sig! Nu vet jag att det inte kommer lila bollar och kan se dessa dessa som lite skojiga när de kommer upp. De gör det hela lite intressant, liksom.

pion, akljea, pensé, hosta,blåklint, två sorters dvärgspirea mm

Lilja som snart slår ut, hosta, randgräs, näva, sedum, alunrot


Såpnejlikorna är också på gång, i bakgrunden en vit storklocka

Även lavendeln som jag klippte ner hårt i våras slår snart ut sina lila blommor. Doftar underbart i kvällningen. Katterna går ofta förbi rabatten och doftar ibland lavendel när de kommer in om de kommit åt plantorna.

Det var allt för idag!

Jessica

Inga kommentarer: