08 juli, 2010

Loppisfynd

Häromdagen var jag och mina föräldrar på en dagstur till Leksand för att spana lite i affärer där. Vi fortsatte turen ner till Gagnef och Tulavippan, en stor loppis där.
Och där hittade jag faktiskt lampor till köket för bara några tior styck!

 Planen nu är att pappa ska få byta elen i dem, sedan ska jag bestämma mig för om de ska få fortsätta vara gråa, eller om de blir vita eller svarta. Jag ska också kika runt på sladdar, jag vill gärna ha tygsladd, men kan inte just nu bestämma mig för om de ska få sk strykjärnssladd eller enfärgade.

Dessutom hittade jag vita hissgardiner till köket i tygaffären i Leksand, och ett kuddfodral i sådant där gammalt madrasstyg, bolstertyg, fast nyproducerat förståss. Supersnyggt, rent ut sagt. Det enda som fattas nu är en plastmatta, och det ska jag åka och kolla på lite senare, när barnbidraget kommer. Jag har hittat en favorit hos Matts Mattor, vilken får ni se sen. Så nästa vecka börjar jag måla i köket!

Idag åker jag och barnen till Strängnäs och hälsar på lite släkt där, och vi ska också passa på att besöka Eskilstuna Zoo.
Vi ses efter helgen igen!

Jessica

Inga kommentarer: