03 augusti, 2008

Himlen måste sakna en ängel

Det här är mitt bidrag till Ulrikas bloggparty.
Man skulle scrappa en låttext, och jag kom genast att tänka på "Himlen måste sakna en ängel" av Linn Maria Wågberg.
Du kan höra låten här om du vill, annars går texten så här:

"Förr så var jag alltid på väg.
Jag försökte fånga en dröm.
Och jag trodde jag visste vad jag ville ha.
Du har väckt mig ur min sömn.

Plötsligt var världen helt ny.
Allt stannade upp när du kom.
Och jag såg dig och jag visste av hela min själ
att nu börjar allting om.

Himlen måste sakna en ängel
för en finns här hos mig
Hon vilar i min famn.
Himlen måste sakna en ängel.
Hon ligger tätt intill mig,så tryggt på min arm.
Kan det vara sant att jag får älska dig?
En av himlens änglar har landat här hos mig.

Gryningsljuset smyger sig in.
Finner ro i ditt andetag.
Och jag inser med ens
att jag väntat en evighet just på denna dag.

Plötsligt slår du upp dina blå.
Styrkan i din blick gör mig svag.
Men helt utan att döma ser du på mig.
Och så börjar våran dag."

För det är så det känns när jag tittar på båda mina underbara barn, trots att jag ibland blir jättetrött på dem..

Bilden på M har jag försökt att scrappa flera gånger men aldrig lyckats få till det, men när läste Ulrikas utmaning visste jag precis hur jag ville ha det!
Skissen på LO´n har jag blivit inspirerad av Susnys ansökningsbidrag till Inkywings designteam, som du kan se här.
Jag brukar kika i båda dessa bloggar, så det blir jättekul att se mer av Susny!

Jessica

4 kommentarer:

Susanne sa...

Gulliga du! Så söt du är. Lo'en är jättefin!Kram.

Anonym sa...

Otroligt fin LO! Vad roligt att du gav dig på utmaningen! :)

Anonym sa...

Sån uderbar bild och LO!
Den där utmaningen gillade jag oxå:)

Disab sa...

Helt underbar LO!