10 juli, 2010

Snart jul...eller?

Jag har bestämt mig för att vara med på en julmarknad i år. Första gången, så det är lite nervöst, faktiskt.
Jjag har redan börjat virka lite för att dels kolla mönster, färger, storlekar o sånt. Det gäller att vara ute i tid, om jag ska hinna producera lite!

 

Mönstret till den här mössan finns här, mudden har jag själv lagt till då jag inte gillade den som fanns beskriven med mössan. 

När man ska sälja sina alster är det inte bara att ta vilket mönster som helst. Många av de gratismönster som finns tillgängliga tillåter inte att man säljer det som gjorts, vilket jag har full förståelse för, men det gäller att man kollar upp vad som gäller. Men många köpe-mönster tillåter att alster säljs. Så även om mönster är lättillgängliga betyder det inte att de är användbara för just försäljning på tex julmarknader.
Jag har hittat några fler mössmönster som tillåter försäljning, inklusive ett som jag köpt, så  det ska nog ordna sig för min del.

Min tanke är också att hinna virka lite bakelser utifrån egna mönster, och kanske någon filt/-ar.

Jessica

2 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt finns det något jag kan hjälpa till med? Inger

Anonym sa...

Härligt med lite framtidsplanering finns det något enkelt jag kan göra? Inger