16 augusti, 2010

Nytt på gång

Vardagen är tillbaka hos oss. Första veckan på jobb och dagis/fritids är avklarad med bravur. Nu har vi haft en slapparhelg med fika tillsammans med goda vänner, och jag har inhandlat lite nytt garn då det började sina i garnkorgen.
På Hemslöjdsbutiken hittade jag handfärgat bomullsgarn till bra pris, så tre sådana härvor köpte jag, men även ett ofärgat ullgarn fick följa med hem. Det ska jag försöka mig på att färga själv med karamellfärg, precis som MiA med fantastiska bloggen Min Inspiration.

Det här är det tjusiga bomullsgarnet från Regnbågens textilverkstad.



Ett lilafärgat garn med spår av grått-silver..

Överst en blå-grön härva och nederst ett regnbågsfärgat.


Ett första projekt av det regnbågsfärgade, ett armband med glaspärlor 
och mitt på en berlock i form av ett hjärta.

Jessica

1 kommentar:

MiA sa...

Hej!
Kilade över hit från Ravelry :)
Regnbågen gör underbara garner, men inte särskilt svåra att åstadkomma själv med batikfärger ;)

Tänk bara på att
Batikfärg fungerar på bomull (inte på animaliska fibrer som ull)
Karamellfärg och Koolaid fungerar på ull - men inte bomull.

Försöker man tvärtom så blir man bara ledsen för det slutar med förstört garn :/

Färga på nu! Det är superkul!