17 augusti, 2010

Seraphina och Isar..


Tjusiga namn har de, de två altster jag gjort sista tiden. Tänk att komma på de namnen..
Först ut är en Isar-scarf, mönstret finns att hitta på Ravelry.




Virkad med 5mm nål och garnet Zauberball från Schopperwolle, inhandlat hos Garnkorgen.
Jag gillar detta mönster starkt. Enkelt men ger en känsla av sprödhet, iaf tillsammans med detta garn. Den är dock inte blockad ännu, jag ska göra ett ryck framöver och blocka fler saker samtidigt, har jag tänkt.

Och så slutligen en närbildpå en seraphinasjalunder tillverkning..

Samma garn som Isar, men en annan färgställning.Också från Garnkorgen och 
samma storlek på nålen, dvs 5mm. 
Här tänkte jag helt fel till vad garnet skulleräcka till, men det gör inget då jag efterhand gillar randningarna och färgerna så mycket att jag lär köpa ett nystan till för att få lite storlek på den.
Den här kommer förmodligen att säljas på julmarknaden som jag tänkt att delta på.

Jessica

.

2 kommentarer:

Anonym sa...

pyssel på söndag? Inger

Anonym sa...

Hur går det med projeketen till julmarknaden, tips på hur man borrar hål i takpanna?
Inger