07 november, 2008

beställningskort

Jag vet att det är dåligt med uppdateringar här ;-)

Anledningen är rolig på många sätt, fast också lite jobbig.
Jag har fått många beställningar på kort senaste veckorna, så jag gör kort så det ryker! Dessvärre har jag fotat dem med ett minneskort i kameran som nu har gått sönder, så jag har inga bilder på dem.. Och en del har jag inte ens hunnit fota!

Dessutom så har jag sålt kort både på mitt jobb, och på mammas jobb, och faktiskt sålt ganska många även där..

Nackdelen, om man nu kan säga att det är en nackdel, är att jag inte hinner scrappa så mycket som jag skulle önska. Å andra sidan gör jag ju kort, och det är ju också nästan lika kul..
Plus att det ger lite inkomster, så jag kan köpa mer saker att använda :-)


Så idag bär det ner till Stockholm, för en barnfri helg tillsammans med mamma. Jag ska sova hos M, M och lilla M, det ska bli jättekul att träffa dem!

I morgon ska vi gå på Syfestivalen, där det även finns några scrapaffärer med..
Jag har gjort en beställning hos en affär, plus att jag funderar på om jag ska unna mig att investera i ett nytt alfabet.. Är lite lätt sugen på Qk nya Jolly..


Idag har jag däremot foton på två beställningskort att visa..

Detta kort hann jag lägga in i cellofanpåsen innan jag kom ihåg att fota det, därav den minrde bra bilden.. Stämplar från Hänglar, mönstrade papper från Crate.

Här är ett bröllopskort, som jag gjort som ett 3-D kort. Det är som en ram runt, och stämpeln (också från Hänglar) sitter med 3-D kuddar för att få lite djup..
Många hydrangeablommor från Prima, och lite bling :-)
Trevlig Helg!
Jessica

3 kommentarer:

Tjär-Ringen sa...

Jag vill också fälja med er på syfestival, men jag kommer knappt utanför dörren! Jag håller på att lära mig virka. Enklare än o sticka när man inte behöver hålla kolla på 100 maskor på en gång! Önskar bara att jag frågat farmor om tips! Ha en jättebra helg!! många kramar från syster

Anki sa...

Vad roligt det låter att få åka iväg så där. Hoppas att du hade en fantastisk helg. Vad härligt att du fått så många kortbeställningar. Kort är jätteroligt också, ibland roligare än layouter tycker jag. Får se om jag kämpar mig upp ur scrapsvackan. Gjorde ett kort i helgen iaf, ett kort!

Ha re gott!

kram från Anki

Tjär-Ringen sa...

Hallå!
Här kommer länken med en massa MASSA virkbeskrivningar på allt möjligt. Jag blir såå sugen på att göra, men jag kan ju inte! Ingen bebis än...
http://www.crochetpatterncentral.com/directory.php