15 november, 2008

What will the future bring?

En ny LO gjord för att utmana mig själv. Det har blivit mycket av samma sak på slutet, skulle behöva göra något nytt!
Bilden tog jag på stora E i september, en av de sista riktigt fina, varma dagarna. Han ser så stor ut men ändå så liten, på samma gång.
Det är en mycket klok 4,5 åring vi har, med massor av humor ♥
Undrar just hur hans framtid kommer att bli..

På denna LO har jag använt mig av akrylfärg, aluminiumfolie (som jag målat), har "stämplat" mha punchinella och akrylfärg, och dessutom sytt på LOn för hand :-)
Det måste jag göra mer, har hittills bara sytt på maskin.


Och så har jag använt mitt nya Qk-alfabet, Rollerskate (svarta o vita bokstäver). Den ser lite dassig ut på bilden, tyvärr, den är mycket finare i verkligheten.
Anki, här är inspiration till det jag skrev om ;-)


Närbild. Som ram har jag använt ett mönstrat papper från Prima, men bara använt en del av det. Och färglagt (med ProMarker) det ganska lite. Sytt har jag gjort däremot!



En dålig bild till, men det är snöfärg från Panduro på bilden. Rolig att jobba med då den skapar struktur. Dessutom går den att måla, iaf med akrylfärg!
Thickers från American Craft, chit chat puffy.

Är du sugen på akrylfärg kan jag verkligen rekommendera Kaisers akrylfärg, som du hittar här hos Pappersvinden. Den är dryg, ganska rinnig i konsistensen, men helläcker att använda. Me like a lot! ♥
Finns även som guld och silver, och silver har jag använt på LOn som ni ser.

Jag har två Lo till som ligger och väntar in de sista detaljerna, plus tre kort som måste göras i helgen. Tur att jag ska på scrapträff i morgon :-)

Jessica

2 kommentarer:

Tjär-Ringen sa...

Åh, äntligen har du uppdaterat! Sötis-E. Hälsa honom att han är min favoritkille. Längtar efter er allihopa nu när det är som det är! K är o köper pizza, ska försöka få i mig något även fast jag är så osugen så jag mår illa.

Anki sa...

Jag har akrylfärg, primapapper, punchinella, pro markers och broderigrejer. Men inte det andra. Vill du alltså att jag ska göra något med de grejerna? Hm, nu får jag allt fundera. Kommer fler instruktioner eller?

Superhäftig layout förresten.Han är så fin din lille pojke.

Det blir ingen bild på mina nya mammabyxor. Anledningen är att jag inte alls ser så där gulligt gravid ut, utan mest smällfet. Ha ha!!

Ha det jätteroligt i Bjurs i morgon!

kram från Anki